باتری فرسوده ماشین

با باتری فرسوده ماشین (داغی باتری خودرو) چه باید کرد؟

زمانی‌ که ماشین شما روشن نمی‌ شود، نگرانی‌ های احتمالی در رابطه با مشکلات موتور و یا سیستم الکتریکی آن است. اما احتمال دیگری نیز وجود دارد و ممکن است باتری خودروی شما فرسوده و یا به دلایل دیگر دشارژ شده باشد. باتری، یکی از مهم‌ ترین و حساس ترین قطعات موجود در تمامی وسایل نقلیه است و در واقع بدون وجود این قطعه، ماشین استارت نخورده و شروع به حرکت نخواهد کرد. به طور کلی نیز باتری دارای طول عمر مفید مشخصی است و در صورت قدیمی شدن و یا فرسودگی و عملکرد ضعیف‌ آن در خودرو، می تواند سبب استارت نخوردن ماشین و همچنین عملکرد ضعیف وسیله نقلیه شود که در این‌ صورت باید اقدامات لازم را برای تعویض باتری انجام دهید.

باتری فرسوده چیست؟

تمامی باتری‌ های خودرو پس‌ از مدتی استفاده، توان و انرژی کافی خود را از دست داده و تبدیل به یک باتری ضعیف و فرسوده می‌ شوند. این باتری‌ ها دیگر قابل استفاده در وسایل نقلیه نبوده و نمی‌ توانند انرژی مورد نیاز را برای استارت و تأمین نیاز های خودرو فراهم کنند. باتری های فرسوده نیز برای محیط‌زیست، به‌ شدت خطرآفرین و مضر هستند و از این‌ رو توسط مراکزی همچون بازیافت، ضایعات آن‌ ها جمع‌آوری شده و مجدداً قابل استفاده می‌ شوند.

با باتری فرسوده ماشین چه باید کرد؟

باتری‌ های فرسوده خودرو، به‌ طور معمول دیگر قابل‌ استفاده برای خودرو نیستند و راه‌ های متفاوتی برای بازیافت و یا تعویض آن‌ ها با باتری‌ های نو وجود دارند که از جمله آن‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

خرید باتری نو و تحویل باتری فرسوده

در صورت فرسوده شدن باتری خودرو و عملکرد ضعیف آن، می‌ توانید آن را با یک باتری جدید و نو تعویض نمایید. در حال‌ حاضر نیز مراکز معتبر بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌ توانید با تحویل داغی باتری خودرو خود، علاوه‌ بر دریافت باتری جدید، از مزایای تخفیف نیز بهره‌مند شوید. زیرا این مراکز در قبال خرید باتری فرسوده، مبلغی را به شما ارائه می دهند که می تواند از هزینه کلی خرید باتری جدید کسر شود.

تحویل باتری به مراکز بازیافت سرب

یکی دیگر از راه‌ حل‌ های خلاصی از باتری فرسوده، تحویل آن به شرکت‌ های بازیافت سرب است. باتری‌ های خودرو دارای مقدار زیادی سرب در داخل تجهیزات خود هستند و با تحویل داغی باتری خودرو به مراکز بازیافت سرب، می‌ توانید آن‌ ها را فروخته و در قبال آن مبلغی نیز دریافت نمایید.

تحویل باتری به مراکز جمع‌آوری ضایعات

مراکز جمع‌آوری ضایعات، مواد مختلف بازیافت همچون پلاستیک‌ ها را جمع‌آوری می‌ کنند. باتری‌ ها نیز در صورت داغی و فرسودگی، دارای ضایعات کاربردی هستند و این مراکز پس‌ از دریافت باتری فرسوده، مقداری هزینه را نیز بابت خرید به شما تحویل می‌ دهند.

لازم به ذکر است که اسید موجود در باتری های خودرو بسیار خورنده بوده و برای پوست دست بسیار مضر است و می‌ تواند سبب سوختگی شیمیایی شود. به‌ همین جهت بازیافت اسید باتری توسط این مراکز به‌ طور کاملاً تخصصی صورت‌ گرفته و توسط تجهیزات و دستکش‌ های محافظ و مخصوص انجام می‌ شود.

دلایل باتری فرسوده ماشین

دلایل فرسودگی باتری خودرو

عوامل بسیار متعددی سبب فرسودگی باتری خودرو می شوند و به‌ دلیل اهمیت عملکرد این قطعه در ماشین، به نگهداری و مراقبت بالایی نیاز خواهد داشت.

عواملی همچون تکان خوردن باتری در جایگاه خود، لرزش بیش‌ از حد خودرو، گرما و سرمای شدید و غیره از جمله مهم‌ ترین دلایل فرسودگی و داغی باتری خودرو هستند و در صورت فرسودگی نیز باتری دیگر توان و انرژی لازم را برای تامین انرژی خودرو نداشته و به‌ طور حتم باید تعویض گردد.

کارشناسان امداد باتری بزرگمهر نیز به رانندگان توصیه می‌ کنند که در دوره‌ های منظم، به‌ طور حتم باتری خودرو را چک کرده و از سلامت پایانه‌ ها، بدنه، سطح الکترولیت، صفحات و دیگر اجزای باتری خودرو اطمینان حاصل کرده و پس‌ از پایان طول عمر مفید، اقدامات لازم را برای تعویض باتری و جایگزین کردن باتری نو انجام دهند.

علایم داغی باتری خودرو

کهنه شدن و فرسودگی باتری خودرو همانند سایر قطعات موجود در ماشین، دارای علائم و نشانه‌ های مشخصی است. یکی از بارزترین علایم باتری فرسوده در ماشین، استارت نخوردن خودرو است. زمانی‌ که خودرو در استارت‌ های پی‌ در پی روشن نشده و حرکت نمی کند، می‌ توان دریافت که باتری فرسوده شده و باید تعویض گردد.

از دیگر علائم فرسودگی باتری نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تغییر در ظاهر و بدنه باتری
  • عوض شدن رنگ نشانگر باتری به رنگ‌ های زرد یا قرمز
  • اتمام طول عمر مفید باتری

قیمت خرید باتری فرسوده خودرو

باتری‌ های خودرو پس‌ از فرسودگی، دارای فاکتور های ارزشمندی همچون سرب و سایر ضایعات هستند که قیمت تمامی آن‌ ها نیز به روز محاسبه‌ شده و هرچه آمپر باتری بالاتر باشد، در نتیجه قیمت باتری فرسوده و کهنه نیز بیشتر خواهد بود.

با توجه به مطالب ارائه‌ شده در این مقاله، باتری‌ های فرسوده دارای مواد و گازهای بسیار سمی هستند و بنابراین بهتر است به‌ جای رها کردن آن‌ ها در طبیعت و یا دفن در زیر خاک، آن‌ ها را به مراکز مربوطه تحویل داده و از بسیاری از مشکلات جلوگیری نمایید. زیرا در صورت رها کردن باتری‌ های فرسوده، سرب و الکترولیت داخلی این قطعه، می‌ تواند افزون بر آلودگی خاک و محیط، گاز های بسیار سمی را نیز در هوا منتشر کرده و علاوه‌ بر آن در صورت تماس دست افراد با باتری، سبب مسمومیت‌ شود.

در پایان

امداد باتری بزرگمهر، ارائه دهنده انواع باتری های داخلی و خارجی در کیفیت‌ های بسیار بالا و با مناسب‌ ترین قیمت است و علاوه‌ بر آن خدمات نصب باتری در مشهد را نیز در کم‌ تر از ۳۰ دقیقه توسط کارشناسان خود به رانندگان ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید برای استفاده از خدمات امداد باتری در مشهد و همچنین بهره‌مندی از خدمات پس‌ از فروش این مجموعه، با مجموعه بزرگمهر تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.