بهترین باتری برای خودرو های سنگین

بهترین باتری برای خودرو های سنگین

ماشین‌ های سنگین نسبت‌ به خودرو های سواری، به توان و قدرت بالاتری برای به حرکت درآوردن موتور احتیاج دارند و از این‌ رو باتری‌ های استفاده‌ شده در این خودرو ها نیز متفاوت‌ تر از خودرو وسایل نقلیه سواری است. همچنین بیشتر وسایل نقلیه تجاری همانند کامیون‌ ها و اتوبوس‌ ها به‌ دلیل فعالیت کاری خود، باید از جاده‌ های ناهموار در مسافت های طولانی و انواع شرایط آب‌ و هوایی تردد کنند و به‌ همین دلیل نیازمند باتری‌ هایی با سیستم‌ های خاص برای عملکرد بهتر هستند. باتری هایی که برای خودرو های سنگین استفاده می‌ شوند، دارای سرعت بالاتری در شارژ هستند و همچنین در برابر نشتی نیز مقاوم بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری در آن‌ ها نسبت‌ به باتری‌ های سواری بسیار کم‌ تر است.

اهمیت انتخاب باتری برای خودرو های سنگین

استفاده از باتری‌ های نامناسب برای خودرو های سنگین همانند کامیون‌ ها، در عملکرد وسایل نقلیه تأثیر گذاشته و می‌ تواند سبب توقف ناگهانی آن در جاده شود. برای خرید باتری مناسب برای خودرو های سنگین، عواملی همچون نوع وسیله نقلیه، وضعیت آب‌ و هوا، شرایط جاده‌ ای و همچنین نحوه رانندگی در نظر گرفته می‌ شوند و نصب یک باتری سازگار برای این نوع خودرو ها، علاوه‌ بر ایجاد ایمنی در رانندگی، می‌ تواند از بسیاری از وضعیت‌ های خطرناک و هولناک به‌ ویژه در شرایط آب‌ و هوایی سخت نیز جلوگیری کند. در خودرو های سنگین همانند کامیون، اتوبوس، تراکتور، مینی‌ بوس، تریلی و غیره به‌ دلیل عملکرد تجهیزات الکتریکی ماشین با برق ۲۴ ولت، از باتری‌ های ۲۴ ولت استفاده شده و در مقابل برای خودرو های سواری نیز از باتری‌ های ۱۲ ولت استفاده می‌ شود.

بنابراین در هنگام انتخاب باتری به‌ طور حتم به نوع خودرو، شرایط رانندگی و همچنین تجهیزات الکتریکی وسایل نقلیه توجه کرده و بهترین باتری را مناسب با خودروی خود انتخاب کنید.

باتری مناسب برای خودرو های سنگین

به‌ طور کلی باتری های خودرو به دو صورت اتمی و اسیدی در بازار موجود هستند و هر کدام نیز با توجه به ویژگی‌ های خود، دارای عملکرد های متفاوتی در وسایل نقلیه می باشند. به‌ طور معمول نیز در خودرو های سنگین، از باتری های اسیدی استفاده شده اما برخی از آن‌ ها نیز دارای باتری‌ های اتمی هستند.

باتری اسیدی در خودرو های سنگین

باتری های اسیدی، رایج‌ ترین باتری‌ های استفاده‌ شده برای خودرو های سنگین هستند و این باتری‌ ها دارای ۶ قسمت درب دار می باشند که به‌ طور متوسط هر ۳ یا ۴ ماه، باید درب این قسمت ها باز شده و سطح الکترولیت آن‌ ها بررسی شود. باتری های اسیدی نسبت‌ به باتری‌ های اتمی دارای طول عمر کمتری هستند اما در مقابل از هزینه بسیار پایین‌ تری نیز در خرید برخوردار می‌ باشند. قدرت این باتری‌ ها در طول استفاده از خودرو به‌ تدریج کاهش یافته و نیاز به نگهداری بیشتری خواهند داشت.

باتری اتمی در خودرو های سنگین

باتری های اتمی برخلاف باتری‌ های اسیدی، درب دار نبوده و به‌ همین جهت نیاز به نگهداری نداشته و نسبت‌ به باتری‌ های اسیدی دارای هزینه بالاتری در خرید هستند. همچنین این باتری‌ ها نسبت‌ به نوع اسیدی دارای طول عمر بیشتری هستند و در صورت دشارژ، به‌ راحتی شارژ شده و به‌ دلیل وجود کلسیم و سیلور در آن‌ ها، این باتری‌ ها علاوه‌ بر افزایش طول عمر، از قدرت استارت زنی بالاتری در خودرو های سنگین برخوردار هستند.

بهترین برند باتری برای خودرو های سنگین

باتری‌ های تولید شده در برند داخلی، برای خودرو های سنگین بسیار مناسب‌ تر از باتری‌ های خارجی هستند. این باتری‌ ها به‌ دلیل استفاده از تجهیزات و دستگاه‌ های به‌ روز، از فناوری پیشرفته ای برخوردار بوده و با توجه به آب و هوا و شرایط جوی کشور، در کیفیت های بسیار بالایی در سطح استاندارد های بین‌المللی تولید و به بازار داخلی عرضه می‌ شوند.

شرکت‌ هایی همچون برنا باتری، صبا باتری، پاسارگاد باتری، سپاهان باتری، نیرو گستران خراسان و غیره از جمله مهم‌ ترین شرکت‌ های تولید کننده بهترین باتری برای خودرو های سنگین هستند از جمله تولیدات آن‌ ها مناسب برای خودرو های سنگین نیز می‌ توان به باتری ولتا، گلوبال، اوربیتال، واریان، زاگرس، شارک و غیره اشاره نمود.

امداد باتری مشهد

مشخصات بهترین باتری برای خودرو های سنگین

باتری های انواع خودرو سنگین، دارای ویژگی‌ های مشخصی هستند که از جمله مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

مقاومت بالا در برابر لرزش

یکی از مهم‌ ترین مشخصات بهترین باتری برای خودرو های سنگین، مقاومت آن‌ ها در برابر لرزش و تکان‌ های شدید در حین تردد جاده‌ ای است. این باتری ها دارای طراحی منحصر به‌ فردی هستند که در هنگام رانندگی در جاده‌ های ناهموار، دچار صدمه و آسیب نشده و همچنین قدرت خود را برای ادامه رانندگی حفظ می کنند.

ظرفیت بالا نسبت‌ به خودرو های سواری

به‌ طور معمول ظرفیت باتری برای خودرو های سنگین بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ آمپر ساعت است و این باتری‌ ها دارای قدرت شارژ بسیار بالایی هستند و همچنین از مقاومت بالایی نیز در برابر دشارژ شدن برخوردار می‌ باشند.

وزن استاندارد

باتری های مناسب برای خودرو های سنگین، دارای وزن استاندارد در حدود ۲۰ تا ۴۵ کیلوگرم هستند و باتری‌ های قلیایی نیز با توجه به مدل و برند خود، دارای وزن‌ های استاندارد متعددی می‌ باشند.

قدرت بالا در ذخیره انرژی

باتری خودرو های سنگین، دارای قدرت خروجی بسیار بالایی هستند و می‌ توانند به‌ راحتی نیاز خودرو های سنگین و تجهیزات الکتریکی آن‌ ها را برآورده کنند.

قیمت خرید باتری خودرو های سنگین

قیمت خرید برای باتری خودرو های سنگین، با توجه به عواملی همچون نوع وسیله نقلیه، برند باتری، کیفیت، شرکت تولید کننده، اندازه و ابعاد، قدرت و ولتاژ، گارانتی و غیره متفاوت است. شما می‌ توانید برای اطلاع دقیق‌ تر از قیمت باتری، با امداد باتری بزرگمهر در مشهد تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید بهترین باتری برای خودرو های سنگین با خدمات پس‌ از فروش

امداد باتری سراسری مشهد تحت عنوان امداد باتری بزرگمهر، به‌ عنوان بزرگ‌ ترین و شناخته‌ شده‌ ترین مجموعه‌ های امدادی و فروش باتری مشغول به فعالیت بوده و دارای سال‌ ها تجربه و سابقه حرفه‌ ای در این زمینه است. این مجموعه علاوه‌ بر ارائه خدمات امدادی، عیب یابی و نصب باتری در محل در کم‌ تر از ۳۰ دقیقه، خدمات فروش بهترین باتری از بهترین برند های داخلی و خارجی مناسب برای انواع وسیله نقلیه را نیز به مشتریان ارائه می‌ دهد.

در پایان

شما می‌ توانید برای خرید انواع باتری و همچنین استفاده از خدمات امدادی این مجموعه، با شرکت بزرگمهر در مشهد تماس حاصل نموده و علاوه‌ بر آن از گارانتی و خدمات پس‌ از فروش ما نیز بهره‌مند شوید.